Wednesday, September 25, 2013

10 tips Sihatkan Aura Diri



Salam Ceria.
Moga2 ada yang sesuai untuk anda gunakan... Lets sharing pasal Aura dan Warna. Untuk kali ni, jom kita tengok tips jaga Aura diri kita. Whossshhh.... :)



Tips 1. Bernafas
Aura adalah cahaya, aura yang suram maka cahaya di hati juga suram. Terangkanlah hati dengan amalan. Zikir, solat... Teknik mudah. Bernafas dengan betul. Ada sapa2 yang tak bernafas disini?

Tips 2: Cuci Aura diri dengan Mandian garam bukit. Ramai yang siap mandi laut dah utk bersihkan diri. Sayang, keladak di badan pun kena cuci, lumpur di hati juga perkara2 negatif perlu masa utk dihilangkan... sabar dalam beramal...Keep continue!

Tips 3: Pilih rakan. Kenal pasti nada cakap, respon dan perkataan yang keluar dari mulutnya. Sekiranya banyak yang berbau kotor, silakan berundur...

Tips 4: Kawal emosi diri- selalulah amik jalan 'bertenang'. Kemarahan hanya akan membuka ruang utk aura anda BOCOR!

Tips 5: Besarkan Aura diri dengan besarkan ruang di minda. Cemana tu? amalkan Zikir Harian. Juga Selawat ke atas junjungan besar Rasulullah secara TETAP

Tips 6: Solat Awal Waktu. Bumi bertukar frekuensi setiap kali masuk waktu Solat. Setiap waktu Solat mewakili satu warna. Secara alami, sekiranya anda mengalami sakit tekak, selalulah bangun awal untuk menanti masuknya Subuh.

Tips 7: Awas dengan bayangan diri. apa yang kamu fikir mampu membesarkan dan juga mengecilkan aura. Apa kata belajar untuk mengosongkan minda :)

Tips 8: Bina Hubungan baik dengan diri sendiri- layan dan kasih le diri sendiri boh :)

Tips 9: Menggunakan scrub garam setelah mandi atau shower.

Tips 10: Minum air sekerap mungkin. Jangan lupa bismillah...air juga makhluk Allah.

1 comment: