Tuesday, October 1, 2013

Laluan masing2 xsama... setiap sesuatu ada hikmahnya.

Anies Suzana!

Takda yang salah dalam pencaturan Allah. pastinya ada hikmah dan yang terbaik untuk kita teropong dalam diri. kita rasa kita hebat, kita dah buat yang habis baik...kita tak sedar itu pada kita semata...pada orang lain...kita mungkin telah memusnahkan kapasiti diri orang lain.

dan kita dengan mudahnya menunjuk jari pada orang, mengatakan kesalahan itu dipundak kamu!

Biarlah apa pun pada pandangan manusia. Betulkan pandangan ALLAH. Bila Allah sayang, pasti Allah hantarkan insan-insan yang DIA sayang untuk kita. 

Cukup-cukuplah marah memarahi...elakkan guna bahawa sergah. ...imarahkan dunia dengan kemesraan dan kebaikan. Jalan hidup ini indah. betulkan dari dalam. Jadikan diri Berani! Berani untuk mengubah peribadi diri. Menikmati masa-masa hari ini. Melupakan kelukaan lama. Hiasi minda dan aktiviti hari ini dengan lebih banyak kebaikan. ADA yang baik, BERI yang baik...DAPAT yang baik. Insyaallah.

kalau dapat yang tak baik jugak? Kita kena faham, masa sembuh dan bersihkan 'keladak' dalam diri setiap kita tak sama tempohnya. Ada cepat, ada lambat... bergantung pada Allah. Allah juga tempat kita berserah sepenuhnya.

Ada banyak cara... dan cara Anies pulihkan Aura diri...anda boleh guna semudahnya....Baiki Solat 5 waktu WAJIB dan 2 Waktu Solat Sunat yang kalo boleh...wajibkan diri untuk buat... pakai baju ikut warna hari.

Dan.... tunggu sambungan nanti...




2 comments: